יום ראשון, 27 במרץ 2016

סיפור אישי: מה קרה למשרד שלי?



כבר כמה חודשים שאני מרגיש שמשהו לא טוב קורה אצלי במשרדים של העסק. אני לא יכול לשים את האצבע על הדבר הרע שקורה שם אבל קורה משהו. העובדים לא נמרצים ומאושרים כמו שהם היו, המקום נראה די קודר ויש שם אווירה קצת דיכאונית אבל אני לא יודע למה, הרי התנאים של העובדים טובים, העבודה לא קשה, המשכורת של העובדים מכובדת ואין לחץ. בהתחלה חשבתי שפשוט מדובר בירידת מוטיבציה מסיבה מסוימת אבל לא ידעתי מה יכול לגרום לכך, עד שקראתי מחקר בנושא ניקיון המשרד והבנתי שלפעמים התת מודע עושה הרבה יותר משאנחנו חושבים.

לפני כחודש עובד הניקיון ששכרתי החליט לעזוב את העבודה בגלל סיבות אישיות, אני שהתרגלתי לכך שהמשרד תמיד נקי לקחתי זאת כמובן מאליו ולא מיהרתי להחליף עובד ולהביא מישהו אחר, ממילא הייתי טרוד בדברים אחרים ועובד ניקיון זה משהו שאין לי בדיוק ראש אליו, בגלל זה המשרדים נותרו ללא עובד ניקיון שיעשה את העבודה. המשרד אמנם לא נותר מלוכלך כי חלק מהעובדים רוקנו את הפחים ויש כאלו שאף הגדילו וסידרו את הדברים על השולחן שלהם אבל האווירה הכללית הוכיחה שזה לא מספיק. האבק הצטבר, המקום לא היה מאורר מספיק ודי מחניק והמטבחון וחדר השירותים לא זכו ליחס כלל וכלל, מה שקרה כתוצאה מכך הוא שהאווירה ששררה במשרדים השפיעה על העובדים הרבה יותר משחשבתי ושהם נכנסו למעין 'חצי דיכאון' והמוטיבציה, התפוקה, היעילות ומצב הרוח הכללי שלהם דעך.

כשהבנתי שזו הסיבה רציתי להזמין לראיון עובד ניקיון אבל זה היה נשמע לי יותר מדי עבודה והחלטתי לפנות לחברת ניקיון שבמקום שאצטרך כל פעם לדאוג לעובד הם יעשו את הכל בשבילי. פניתי לחברה וסיכמתי איתם את הפרטים כך שתוך פחות משבוע הגיע עובד ניקיון מטעם החברה שמספקת שירותי ניקיון כדי לעשות את העבודה. השינוי שקרה במשרד לא קרה בין רגע, אבל תוך זמן די קצר המשרד הואר, המקום השרה אווירה טובה והחיוך חזר לפנים של העובדים. זה נשמע מאודופשוט, אבל זה באמת כך. סה"כ אני מרוצה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה